Blog firmowy – dlaczego warto go pisać?
Jeszcze do niedawna pod pojęciem bloga kryło się, ot pisanie dla przyejmności, dla własnej satysfakcji, hobby o ulubionych przepisach, wyprawach czy wycieczkach do ciepłych krajów. Mało kto zdawał sobie sprawę, że z biegiem lat, prowadzenie firmowego bloga, poruszającego branżowe aspekty biznesu stanie się wręcz konieczne, jeśli chcemy odnieść sukces w Internecie.
Od pewnego czasu możemy zaobserwować okres rozkwitu w polskiej blogosferze. Coraz więcej blogerów traktuje swoje działania bardzo profesjonalnie, poprzez unikalność, systematykę oraz dbałość o każdy detal. Schludny wygląd, wysokiej jakości teksty oraz charyzma autora skutecznie wabią czytelników i zachęcają do częstych odwiedzin strony. Nie inaczej jest z blogami firmowymi. W wielu branżach istnieją firmy świetnie wykorzystujące to “narzędzie”, które może spełniać wiele ról.
Dlaczego więc warto prowadzić blog firmowy?
Po pierwsze – Budujemy trwałe relacje z potencjalnym klientem. To coś bardzo, bardzo ważnego. Klient widzi, że na naszej stronie interentowej jest ruch. Coś się dzieje, jest aktualizowana. Nie jesteśmy więc, kolejną, tysięczną firmą, która w swoim menu posiada, nudne jak flaki z olejem “o nas, oferta, kontakt” Ostatnie badania dowodzą, że internauci o wiele chętniej wracają na witryny, które posiadają blog.
Po drugie – swoimi wpisami, regularnymi artykułami na tematy branżowe udowadniamy swój profesjonalizm, wiedzę oraz doświadczenie. Pokazujemy także, że internetowy marketing to także jest coś, co nie jest nam obce – jesteśmy wszechstronni i czerpiemy garściami z dóbr, jakimi jest Internet. Obecnie, blogi uważane są za źródło rzetelnej wiedzy specjalistów, tak więc warto prowadzić je sumiennie i rzeczowo.
Po trzecie – pod względem SEO, blogi są najbardziej “lubiane” przez roboty Google, które odwiedzają i indeksują strony wwww. Dzięki wpisom zapewniamy sobie częste odwiedziny takowych. Szczególnie pożądane są treści dłuższe (mieszczące się jednak w racjonalnej ilości znaków), zawierające słowa i frazy kluczowe. Prowadzenie bloga pochłania spore ilości czasu i energii, lecz ostatecznie i tak jest tańszą opcją, niż standardowe kampanie reklamowe, które są fantastycznym uzupełnieniem sponsorowanego pozycjonowania.