Formy reklamy – czy warto stosować te niskobudżetowe?
Prowadząc własną działalność stosujemy różne formy reklamy. Początkowo możemy napotkać się z wieloma trudnościami w szczególności kiedy nasz budżet nie pozwala nam specjalnie zaszaleć w tym zakresie. Na emisję reklamy w radiu czy telewizji mogą sobie pozwolić jedynie duże firmy z długoletnim stażem na rynku. Nie oznacza to jednak, że nie powinniśmy się reklamować. Wystarczy dobrze poznać narzędzia, które nie generują tak dużych nakładów finansowych a również są bardzo skuteczne.
Reklama internetowa swój rozkwit przeżyła wraz z rozwojem branży IT iszerokim dostępem do szybkich łączy. Obecnie, taką formę reklamy traktuje się priorytetowo, jest bowiem uznawana za najbardziej skuteczną. Nie dziwota, skoro obecnie, każdy użytkownik posiada smartfona z dostępem do sieci.
Jakie więc mamy opcje, decydując się na reklamę w internecie?
– Strona internetowa. Oczywista oczywistość. Dzięki niej potencjalny klient może odnaleźć nas w sieci. W przeciągu kilku miesięcy dobrze zaprojektowana strona powinna zacząć na siebie zarabiać. Jednak samo postawienie strony to nie wszystko. Musimy zadbać o to, aby witryna była systematycznie aktualizowana i dostarczała informacji o pojawiających się nowych produktach czy usługach. Powinniśmy też upewnić się, czy użytkownicy nie mają problemu z odnalezieniem na stronie kontaktu do naszej firmy.
– E-mailing. Prowadząc swój serwis internetowy masz możliwość wykorzystania narzędzia e-mail marketingu. Wystarczy że dasz możliwość użytkownikom subskrypcji Twojej witryny i zgromadzisz bazę mailingową. Takie działania umacniają więź między klientem a marką. Zainteresowany osoby dostają bezpośrednio na maila najnowsze informacje o firmie, produktach czy aktualnych promocjach.
– media społecznościowe. Portale społecznościowe z roku na rok zyskują miliony użytkowników. Sama strona internetowa firmy nie wystarcza. Powinniśmy zadbać również o profil na Facebooku, Twitterze czy Google Plus. Takie strony są darmowe i pozwalają szybko dotrzeć do zainteresowanych klientów. Największą ich zaletą jest możliwość bezpośredniego kontaktu z użytkownikiem. Możemy odpowiadać na wysłane pytania i komentarze czy prowadzić czat rozmowę.
– Świat drukowanych materiałów. Wydawać by się mogło że ten sposób odchodzi trochę do lamusa, jednak wszystko zależy od targetu oraz branży danej firmy. Może się bowiem okazać, że w danej niszy wydrukowanie ulotek okaże się bardziej efektywne, niż sponsorowana reklama na Facebooku.
Warto zaopatrzyć firmę w podstawowe materiały poligraficzne jak ulotki czy wizytówki. Koszt jest niewielki, a ich posiadanie świadczy o profesjonalizmie firmy i odpowiednim przygotowaniu do bezpośredniego kontaktu z klientem. Nie tylko właściciel firmy powinien posiadać przygotowane wizytówki ale również wszyscy pracownicy, którzy mają kontakt z interesantem.