Job market na Facebooku?

7 września 2018

Job market na Facebooku?

Podglądania reklam konkurencji na Facebooku

Jeszcze nie tak dawno wszystkich użytkowników popularnego “fejsa” zelektryzowała nowa funkcjonalność portalu, która w dużym skrócie ma działać lepiej i szybciej niż Allegro, oferując tematycznie posortowane zakupy.

Obecnie, Facebook chce wejść w kolejną sferę naszego życia – oferując przestrzeń na ogłoszenia o pracę. Medium, które dotychczas służyło nam raczej jako rozrywka i możliwość podpatrywania znajomych i poznawania nowych ludzi, teraz ma się stać tablicą ogłoszeń naszej sfery zawodowej.

Według badania Morning Consult, na które powołuje się platforma Zuckerberga, już co czwarty Amerykanin korzystał z Facebooka podczas poszukiwania pracy. Wyniki tych analiz nie dziwią wcale, bowiem nawet bez oficjalnej dedykowanej rekrutacji, rynek ofert pracy na facebooku kwitł – nie tylko w grupach tematycznych ale i na prywatnych tablicach użytkowników.

Na grupach poświęconych różnym branżom można znaleźć całą masę ogłoszeń, zaczynających się od poszukuję czy zatrudnię. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że takie poszukiwania mogą mieć swoje minusy – istnieje bowiem ryzyko, że znalezione przez nas ogłoszenie zostało dodane dawno temu, pracodawca zapomniał o nim, dawno już zrekturował sobie odpowiedniego pracownika, a o ogłoszenie po prostu “przepadło” w czeluści ogromu informacji facebookowej tablicy.

W panelu po lewej stronie ekranu pojawiła się zakładka — Oferty pracy. Wrzucone ogłoszenia można przeszukiwać, określając najpierw w jakiej okolicy szukamy zatrudnienia. To miejsce stworzone przede wszystkim z myślą o lokalnym biznesie, dlatego nie można tam zaznaczyć całego kraju, a nawet województwa. Trzeba wpisać miasto i określić odległość do jakiej jesteśmy skłonni dojeżdżać. Poza miejscem można też zaznaczyć jaki rodzaj zatrudnienia nam się marzy (cały etat, niepełny etat, staż, wolontariat, umowa) i branżę, która nas interesuje.
Po tym, jak wybierzemy obiecujące ogłoszenie, Facebook uzupełni za nas pola dotyczące informacji osobistych, doświadczenia i wykształcenia.
Z punktu widzenia osoby poszukującej pracowników, nie wygląda to bardziej skomplikowanie. Żeby opublikować ogłoszenie, trzeba być administratorem strony www firmowej. Oferta pojawi się w aktualnościach, w Marketplace i oczywiście w nowej zakładce.