E-mail marketing – czy warto?

2 sierpnia 2019

E-mail marketing – czy warto?

E-mail marketing - czy warto?

Jak wynika z badań, 3 na 4 Polaków codziennie otrzymuje 20 maili z promocyjnymi treściami, jednak tylko co drugi obywatel dokonuje na ich podstawie jakichkolwiek zakupów. Aż 32% użytkowników nigdy nie otwiera tego typu wiadomości i przeważnie lądują one w folderze spam. Czy, wobec tego warto w ogóle zawracać sobie głowę marketingiem mailowym? Ano tak. Trzeba tylko robić to umiejętnie…

 

Taka ilość danych, zmiennych może niejednego przyprawić o ból głowy. potrzeba naprawdę ogromnego doświadczenia i wiedzy, by mailingi wypuszczać nie tylko ładne, ale i wartościowe, skierowane do właściwych odbiorców. Dlatego też warto to zadanie pozostawić specjalistom.

Wbrew obawom, wprowadzenie klauzul rodo nie spowodowało totalnego upadku mailingu – nie jest już on od dawna główną “działką” marketingowców, jednak cały czas jest on wykorzystywany.
E-mail marketing nie jest co prawda dedykowany do wykorzystania w jednym, sprzedażowym tylko celu, ale rzeczywiście jego możliwości najintensywniej drenują przedstawiciele sektora e-commerce. Nic dziwnego – każdy szanujący siebie i swoich klientów sklep online dziś gromadzi bazy mailowe swoich klientów.

 

Tworzenie własnej bazy z adresów pozostawianych przez klientów e-sklepu jest w dzisiejszym świecie czym naturalnym. Oczywiście, trzeba robić to zgodnie z zasadami sztuki, czyli – po pierwsze – jasno informować klientów, do jakich celów zostaną wykorzystywane ich dane, a – po drugie – dbać o to, by nie chcieli skorzystać z przysługującego im prawa do anulowania subskrypcji.
Należy pamiętać, że klienci lubią wracać do tych marek, które znają – tak więc “granie” nimi, pokazywanie i promowanie znanych i lubianych w danej branży na pewno będzie miało pozytywny odbiór.
Powszechnie wiadomo także, że utrzymanie klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego, to e-sklepy dwoją się i troją, by klienci o nich nie zapominali. Specjalne oferty, zniżki, rabaty i okazje „tylko do końca dnia”, „tylko dla Ciebie” nie są niczym nowym.

By jednak finalnie klient zrobił zakupy w naszym sklepie, należy pokusić się o jeszcze większą personalizację – kluczem do sukcesu jest tu wnikliwa analiza zachowań odbiorców na stronie www i podstawowe informacje, przeważnie umieszczane w formularzach.
Stąd też, często dostajemy oferty dnia typu “Agnieszko, śpiesz się! Promocja trwa tylko do…”
Skuteczność e-mail marketingu nie jest ograniczona do jednej bądź kilku wybranych branż, bo mail jako sposób komunikacji stosowany jest w każdej. W branży B2C, a zwłaszcza w e-commerce, ten kanał cieszy się jednak szczególnym powodzeniem i uchodzi za wyjątkowo skuteczny