Analiza E-sklepu Internetowego
Specjaliści szacują, że do 2020 roku w Polsce będzie działać 30 tysięcy e-sklepów. Branża e-commerce ciągle się rozrasta, co z jednej strony www budzi ogromne nadzieje, a z drugiej sprawia, że właściciele e-sklepów muszą liczyć się z rosnącą konkurencją. Jednak chociaż byśmy stawali na rzęsach, dwoili się i troili, udoskonalając naszą ofertę i poszerzając asortyment, nic nie wskóramy, jeśli nie będziemy precyzyjnie odpowiadać na konkretne potrzeby klienta. Tym właśnie zajmuje się analiza danych, czyli big data. Jak wykorzystać skutecznie to narzędzie?
Specjaliści od IT, na każdym szczeblu, zachęcają do analizowania danych i wyciagania z nich wniosków, to oczywiste, bowiem pozwalają one na optymalizację i udoskonalanie oferty przygotowanie przekazu marketingowego, który odpowie na potrzeby konsumenta, a często również na zbudowanie określonego wizerunku marki.
Z czego korzystać? Oczywiście, pierwszym narzędziem będzie dla nas Google Analitics – to narzędzie do pozyskiwania danych o witrynie ma przede wszystkim tę zaletę, że jest bezpłatne i można je powiązać z innymi narzędziami marki Google.
Dodatkowo, pozwala na określenie, z jakich miejsc w sieci trafiają do sklepu odbiorcy oraz pokazuje konwersję (informacja na temat tego, co użytkownik robi na stronie). Pomaga również uzyskać informacje o odbiorcach i ich zachowaniu na stronie. Jednak nie tylko Google Analytics można wykorzystać w analizie danych. Istnieją inne narzędzia, które także pozwalają na uzyskanie ciekawych danych, które często są wzbogacone o dodatkowe analizy. Trzeba się jednak liczyć z tym, że większość z nich jest płatna – są to m.in. Semstrom, Brand24, Ahrefs oraz Hotjar. Każde z nich oferuje inne rozwiązania, a ich połączenie daje pogłębiony raport, który pozwala na optymalizację sklepu i osiągnięcie zamierzonych celów. Dzięki nim można przeglądać wzmianki o sklepie w internecie, analizować linki i działania SEO oraz sprawdzić, które miejsca na stronie wzbudzają największe zainteresowanie odwiedzających.