Google Moja Firma – nowe funkcje

23 listopada 2018

Google Moja Firma – nowe funkcje

Google Moja Firma - nowe funkcje

O Google moja firma pisaliśmy przy okazji wejścia nowych funkcjonalności. Deweloperzy z Google’a ostatnio nie próżnują, bowiem oto, znów mamy do czynienia z aktualizacją narzędzia.

Przypomnijmy, Google Moja Firma, jest bezpłatnym narzędziem, które daje możliwość kreowania wizerunku firmy w wyszukiwarce Google oraz w Google Maps. Właściciele kont mogą korzystać także z aplikacji mobilnej, która została wzbogacona o nowe funkcje, takie jak możliwość rozmowy z odbiorcami na chacie, gromadzenie obserwujących czy podgląd na najważniejsze statystyki związane z działalnością profilu firmy.

 

Z badania Eurostat wynika, że aż ⅓ spośród małych i średnich przedsiębiorstw zatrudniających więcej niż 10 osób nie ma strony www, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw udział ten jest jeszcze mniejszy. Google Moja Firma to próba odpowiedzi giganta na ten problem. Google, powołując się na wewnętrzne dane twierdzi, że firmy, które mają zweryfikowane informacje w Google Moja Firma (takie jak godziny otwarcia, strona adres i telefon), są dwa razy częściej uważane przez konsumentów za godne zaufania. Z kolei firmy, które umieszczają w opisach zdjęcia, uzyskują o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu w Mapach Google i o 35% więcej kliknięć w witrynie niż firmy, które tego nie robią.

 

Aplikacja mobilna umożliwia wprowadzanie zmian w profilu swojej firmy i obserwowanie ich w czasie rzeczywistym w Google (w wyszukiwarce i na Mapach). Można również przesyłać zdjęcia, utworzyć nową ofertę lub wydarzenie i dodać je bezpośrednio do profilu firmy w Google.

 

Przedsiębiorcy mogą obserwować bezpośrednio na stronie głównej w aplikacji, jak i z jaką częstotliwością klienci wchodzą w interakcje z profilem firmy. Mogą również odpowiadać na opinie, a już wkrótce wymieniać SMS-y ze swoimi klientami i sprawdzać na karcie Klienci, kim są obserwatorzy profilu.

 

Aplikacja umożliwia także śledzenie statystyk ważnych dla przedsiębiorcy, np. ilu klientów skontaktowało się z firmą poprzez wizytówkę Google Moja Firma. Te dane widoczne są bezpośrednio na ekranie startowym aplikacji, dzięki czemu właściciele firm są zawsze na bieżąco ze wszystkimi aktualnymi wynikami.

 

Źródło: google.pl