Google Shopping
Wyszukiwarka Google to nie tylko idealne miejsce do pokazania się ze stroną swojego sklepu. To także krótsza droga dotarcia do klienta z konkretną ofertą e-commerce. Wystarczy tylko przełączyć się na opcję Google Shopping.
Reklama Google Shopping to dla reklamodawcy dobra okazja, aby pokazać swoje produkty w wyszukiwarce Google w formie graficznej. Zastanówmy się co przemawia do nas bardziej? Jałowy blok tekstu, czy grafika z atrakcyjnymi produktami? Sprawa jest oczywista – ludzkie oko woli zdecydowanie obraz, niż tekst. Zamiast sobie wyobrażać, wolimy zobaczyć.
Stosunkowo nowa forma reklamy Google’a, pozwala na wyświetlanie listy wybranych produktów wraz z ich zdjęciami, nazwami i cenami. Google Shopping dość widocznie wyróżnia się w wyszukiwarce – możemy zobaczyć ją nad wynikami organicznymi bądź po jej prawej stronie, a kliknięcie w nią pozwala nam przenieść się bezpośrednio na podstronę z konkretnym produktem. Dzięki usłudze Google Zakupy klient otrzyma interesujące go propozycje w zakresie danego produktu, różne pod względem marek, cen czy modeli. Dostanie produkt, którego potrzebuje, może w niego kliknąć, sprawdzić ofertę i kupić. Krótko, jasno i na temat. Ten rodzaj kampanii często cechuje się wysoką skutecznością.
Jak to działa?
Google Shopping w dużej mierze opiera się na przygotowaniu bazy danych oraz wyborze produktów, które mają być reklamowane przez Google. Zanim jednak przygotujemy tak zwany feed (wspomnianą wcześniej bazę danych), musimy połączyć konto Google AdWords z kontem Google Merchant Center. Ważne jest także to, że z Google Shopping możemy korzystać tylko wtedy, gdy posiadamy sklep internetowy.
Możliwość graficznej prezentacji reklamy już sama w sobie jest obiecującą formą promocji. Google Shopping – lista produktów wzbogacona o ich fotografie, to bardzo atrakcyjny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Taka reklama niewątpliwie wyróżnia się na tle pozostałych, tekstowych wyników wyszukiwania. Wystarczy, że użytkownik kliknie, a już przeniesiony zostanie na stronę sklepu, a nawet konkretnego produktu. Nawet jeśli nie dokona zakupu, istnieje szansa, że zdecyduje się na taką witrynę powrócić. Tak więc mamy nieporównywalnie duże korzyści z korzystania z Google Shopping.
Jakie jeszcze korzyści płyną ze stosowania platformy?
Przede wszystkim krótki czas dotarcia do potencjalnego klienta, po drugie jasny system opłat – płacimy tylko za kliknięcie w reklamę, i – co równie istotne – reklamy na temat, które odpowiadają za wyższą jakość ruchu na stronie.
Dodatkowo, jeśli użytkownik kliknie w reklamę, zostanie przekierowany na podstronę, na której znajduje się dokładnie ten produkt, który go zainteresował.