#Imoffline – nowy trend

21 grudnia 2018

#Imoffline – nowy trend

#Imoffline - nowy trend

W ostatniej dekadzie cały czas, mniej lub bardziej był obecny w naszym życiu nurt “bycia online”, “surfowania online” czy “byciu na łączach”. Obecnie, jak widać trend zaczyna się odwracać – ludzie zaczęli się zastanawiać ile czasu tak naprawdę spędzają w wirtualnym świecie i jak to wpływa na ich realne życie.

 

Zamknijmy oczy i zastanówmy się: ile razy, jadąc pociągiem i autobusem widzimy jak otaczają nas ludzie wpatrujący się z uporem maniaka w ekrany smartfonów, rozmawiający przez telefon czy słuchający muzyki, nomen omen – z telefonów. Obecnie, człowiek czytający książkę w komunikacji miejskiej czy po prostu rozmawiający z kimś obok jest po prostu rzadkością. Mało kto przebywa teraz na świeżym powietrzu bez słuchawek w uszach, albo w czasie wolnym rzeczywiście spotyka się ze znajomymi, zamiast utrzymywać z nimi kontakt poprzez czaty i komunikatory. Social media tak wypełniły nasze życie, wdarły się do kontaktów prywatnych i zawodowych, że wolimy rozmawiać, spotykać się online, niż na żywo.

 

Akcja #IMOFFLINE, to akcja prowadzona przez markę DayUp i DDOB, która ma szansę trafić do młodego pokolenia.

Event ma motywować użytkowników do zrezygnowania z korzystania z mediów społecznościowych przez 2 dni. Brzmi abstrakcyjnie? Wszystko zależy od tego, na ile polscy internauci będą w stanie odmówić sobie korzystania z dobrodziejstw techniki na rzecz… powrotu do korzeni. Czas spędzony poza siecią można przeznaczyć na rozwój pasji, poznawanie swojej okolicy, czy też po prostu na budowanie trwalszych relacji międzyludzkich z tymi, na którym naprawdę nam zależy. Być może warto by było zadbać w tym czasie o własne zdrowie? Kondycję? A może po prostu pobyć z (prawdziwą) rodziną

i znajomymi?

 

Ciężko ocenić, czy łańcuszek #IamOffline zadziała i ilu użytkowników zdecyduje się na „odłączenie się” na jakiś czas. Warto jednak promować tą ideę, jako bazę pomysłów dla wszystkich tych, którzy chcieliby wyjść z domu i wypróbować rzeczy, na które dotąd brakowało im motywacji czy chęci. Z pomocą przyjdzie tu też konkurs, organizowany dla wszystkich użytkowników, którzy zaprezentują swoją aktywność poza siecią z odpowiednimi hasztagami, a następnie pozostaną offline przez kolejne 48 godzin. Szczegóły tego przedsięwzięcia zostaną ujawnione w niedalekiej przyszłości.