Jak napisać F&Q i mieć z tego korzyść?
Każdy właściciel sklepu online, czy strony internetowej nie raz dostawał setki pytań. Tysiące tych samych pytań, na które odpowiedzi pisało się wręcz machinalnie. I nie ma w tym nic złego, bowiem obecnie, by szczegółowo przybliżyć klientom rzeczowe informacje i przy okazji zyskać “wartościowe” dla google’a frazy kluczowe, możemy stworzyć osobną podstronę FAQ. Dodatkowo, przy pomocy ciekawie opracowanych odpowiedzi, dajemy się poznać jako eksperci w swojej branży.
Jak zatem opracować takie teksty?
Z angielskiego frequently asked questions (inaczej nazywane Q&A, czyli questions and answers) to nic innego jak najczęściej zadawane pytania, które od lat pojawiają się na stronach internetowych o różnej tematyce. Dziś sekcja z odpowiedziami funkcjonuje jako jedna z form content marketingu, którą warto włączyć do strategii rozwoju witryny. Bez względu na to, czy prowadzimy e-sklep, czy bloga, stworzenie podstrony z FAQ sprawi, że użytkownik uzyska wyjaśnienie bez konieczności korzystania z chatu albo kontaktu mailowego. Nam zaoszczędzi to czasu na odpisywanie, na setne zadane pytanie nt. Koloru danego produktu. Korzyść potrójna!
To jednak nie wszystkie zalety:
Zaspokajamy potrzeby informacyjne klienta; dzięki rzeczowym odpowiedziom pomagamy mu w ten sposób podjąć decyzję o zakupie.
Zwiększamy wiarygodność naszej marki. Profesjonalnie opracowana sekcja FAQ umożliwi również bliższe poznanie marki lub firmy. Na liście pytań i odpowiedzi mogą znaleźć się informacje dotyczące prowadzonej działalności, które uczynią ją bardziej wiarygodną.
FAQ to idealne miejsce za zawarcie content marketingu. Na popularne formy content marketingowe składają się np. wpisy na blogu firmowym, teksty ofertowe, infografiki czy case studies. Lista FAQ doskonale wspomoże pozostałe treści, dzięki czemu użytkownik ujrzy przed oczami spójny obraz witryny.
FAQ doceniają nie tylko klienci. Doceni ją również Google, a w nagrodę zapewni serwisowi wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Skąd pozyskać materiał do stworzenia FAQ na naszej stronie internetowej?
Skarbnicą wiedzy może się okazać… nasza skrzynka mailowa. Przyjrzyjmy się pytaniom, które się powtarzają, mailom, które wymieniamy z klientami. Jeśli klienci lub obserwatorzy strony internetowej przesyłają liczne zapytania, wystarczy przejrzeć tematy, które przewijają się najczęściej, a następnie umieścić je wraz z przejrzystymi odpowiedziami w sekcji FAQ.
Sporządzenie listy gotowych pytań i odpowiedzi wydaje się banalnie proste zwłaszcza dla specjalistów, którzy potrafią przewidzieć potrzeby klientów. Ugryzienie tematu w sposób merytoryczny to jednak tylko jeden z elementów składowych dobrze przygotowanej sekcji FAQ.