Jak pozyskiwać nowych klientów?

28 czerwca 2018

Jak pozyskiwać nowych klientów?

Jak pozyskiwać nowych klientów?

Firma nie istnieje bez klientów – to oczywista oczywistość. Pozyskiwanie nowych zleceniodawców to podstawowy punkt działalności każdego biznesu. Wiele firm, wcześniej czy później, zaczyna borykać się ze znanym problemem – pozyskiwaniem nowych klientów. Jak do nich dotrzeć? Jak zwiększyć zyski?

Chciałoby się rzec: “Szybko!” Tak chciałby każdy 🙂 Ale jakby tak było, świat pewnie wyglądałby zupełnie inaczej. No więc, aby swoje poszukiwania przekłuć w realne zyski dla swojego przedsiębiorstwa, niestety, trzeba się trochę wysilić i zainwestować.

Pierwsza rzecz: określenie grupy docelowej. Bez tego, w zasadzie nie ma nawet co zaczynać poszukiwać klientów. Przykładowo, prezes dużej firmy w podeszłym wieku będzie miał zupełnie inne oczekiwania, niż młody właściciel kilkuosobowego przedsiębiorstwa. Przydatne dane to nie tylko zakres wieku klientów, a także:

  • Profil działalności firmy
  • Czym klient zajmuje się na co dzień, jakie jest jego hobby
  • Czego poszukuje w Internecie
  • Czy i jakie posiada konta w social media
  • Czy i jak posiada swoją firmową stronę internetową
  • Jak często ją uaktualnia i jakich narzędzi do tego używa

Dobry wywiad, research, potrafi zdziałać cuda i naprawdę dzięki niemu jesteśmy w stanie odpowiednio spersonalizować naszą ofertę, która zainteresuje naszego potencjalnego klienta i trafi w jego gusta i preferencje zawodowe.

Ważne jest również to, żeby zastanowić się, jak nasza oferta może pomóc i ułatwić życie klientowi – słowem, dlaczego miałby ją wybrać? To nasz punkt zaczepny, bez którego trudno zacząć jakiekolwiek negocjacje. Żeby ktoś powierzył nam swoje interesy, a co za tym idzie również i pieniądze, musi mieć ku temu jakiś powód. Nasza oferta musi się wyróżniać na tle innych i trafiać prosto w serce klienta. Tu liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie.

Po drugie – wszyscy wiemy, że biznesem obecnie rządzi… Internet. Jako przedsiębiorcy, zapewne nie raz przekonaliśmy się, że opinia “raz puszczona w świat”, potrafi się ciągnąć za firmą całe lata. (I niekoniecznie musi to być pozytywna opinia…)

Dlatego też, niezależnie od opinii czy tzw. Poczty pantoflowej, warto jest się pozycjonować. Pozycjonowanie stało się tak popularne, że słyszy się o nim na każdym kroku. Nic dziwnego – dzisiejsza liczba stron internetowych sprawiła, że dotarcie na pierwsze wyniki wyszukiwania, to naprawdę niemałe wyzwanie.

Dodatkowo, warto także… wysyłać maile.
Kampania e-mail marketingowa to coś, co naprawdę sprawdza się w praktyce. Jak podał Mind Progress Group na początku 2015 roku – aż 40,3% firm doceniło zalety e-mail marketingu i newsletterów. Liczba ta ciągle wzrasta. Dzięki takim działaniom podtrzymany jest kontakt z klientem. Jednak kluczowe jest to, co wysyłamy – nie może to być spam! Treści muszą być wartościowe i ciekawe, inaczej kampania nie przyniesie skutku. Istotne jest również to, co chcemy osiągnąć naszymi działaniami.

Kolejną sprawą są social media. Jeszcze kilka lat temu, raczkujące, natomiast dziś, także społecznościówki wchodzą dość mocno w świat biznesu i obecnie nikt nie wyobraża sobie “nieistnienia” w social media. Prowadzenie

Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku jest bardzo dobrym sposobem na zdobycie nowych klientów. Ciekawe treści są lajkowane i udostępniane, przez co Twoja firma jest prezentowana szerokiemu gronu odbiorcy. Dodatkowo, jeśli poszerzymy swoją stronę o firmowego bloga i połączymy go z facebookowym profilem, możemy zwiększyć ruch na swojej stronie nawet o 80%. To daje szansę potencjalnym klientom na dotarcie do Ciebie i zapoznanie się z Twoją ofertą, a potem na owocną wę.

Jest pewnie o wiele więcej sposobów na dotarcie do klientów. O najciekawszych będziemy także pisać w osobnych wpisach! 🙂