Możliwości Google w marketingu

14 maja 2018

Możliwości Google w marketingu

Możliwości Google w marketingu

Google coraz odważniej korzysta z możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w udoskonalaniu swoich algorytmów, których nie da się obejść już tak łatwo jak kiedyś. Walka o wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania to już nie tylko bezmyślne “wyklepanie” tekstu, im dłuższego, tym lepszego. Obecnie, trend treści na stronach internetowych zmierza to maksymalnej kompensacji tekstu, przy jednoczesnym zachowaniu logicznej stylistyki by zawrzeć słowa kluczowe, czy pożądane tagi. Sądzić więc można, że stuprocentowa efektywność nie da nam pierwszej pozycji.

Prognozy światowe od krajowych różnią się tylko szczegółach, bo – według analiz agencji mediowej Starcom – trend jest taki sam. Wartość reklamy internetowej rośnie, ale gros tych wydatków trafia do Facebooka i Google.
Giganci górują nad konkurentami masą i bardzo rozbudowanymi możliwościami targetowania przekazów reklamowych, które zarówno dla reklamodawców, jak i dla inwestorów, są ważniejsze niż problemy, które z tego wynikają. I nawet jeśli giganci pokroju Unilevera czy Procter&Gamble od czasu do czasu przypuszczają ofensywę, nawołując to do większej przejrzystości działań, to do lepszej weryfikacji treści, cała reszta drobnych reklamodawców sięga w tym czasie do kieszeni. A na SEM ma zamiar przeznaczyć sporo.

W działaniach reklamowych, tak w sieci, jak i poza nią, kluczowa jest jednak spójność. Działania SEO, obliczone na długofalowy efekt, ale rozpisane na długi czas, najlepiej łączyć z punktowymi kampaniami SEM, które nadają im impetu. – Firmy wiedzą, że ich romans z gigantem z Mountain View będzie trwał tak długo, jak będą trwały one same. Dlatego też tak ważne jest strategiczne, długoterminowe podejście do SEO. Katalizatorem stałych wzrostów rozłożonych w czasie będzie ciągła praca nad pozycjonowaniem.

Google oferuje cały wachlarz narzędzi, z których reklamodawca może skorzystać do promowania swoich usług, ale do najpopularniejszych należą z pewnością AdWords, czyli po prostu reklama w wyszukiwarce. Dzięki niej trafiamy do osób szukających konkretnych fraz (a więc usług czy produktów), w konkretnym czasie.