Potęga Internetu i prognozy na 2019 rok
Dziś internetowe jest praktycznie wszystko: sklepy, uniwersytety, banki, a nawet firmy. W sieci można założyć własna firmę i prowadzić ją bez wychodzenia z domu. Ciekawym pomysłem jest również rozszerzenie działalności obecnie prowadzonej placówki o wirtualne biuro. Takie rozwiązanie adresowane jest to wszystkich firm, zarówno tych nowych jak i działających już od dawna na rynku.
O tym, że Internet jest niezwykle przydatny w codziennym życiu wie każdy, ale rzadko kiedy zastanawiamy się nad tym, jaką rolę odgrywa on w procesie rozwoju gospodarczego. Tymczasem rynek reklamy internetowej i e-commerce generuje ogromne zyski – według szacunków Europejskiego Stowarzyszenia E-commerce, wartość sprzedaży w sieci w Europie, w 2016 roku wyniesie 510 miliardów euro, czyli o 12% więcej niż w roku ubiegłym. Podobnie optymistyczne prognozy przedstawia Barometr e-commerce 2016, w którym przewidywana wartość polskiego rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 15% i osiągnie wartość ponad 36 miliardów złotych. Do roku 2020 eksperci przewidują wzrost nawet do 63 miliardów złotych!
Mimo takich zapowiedzi polscy przedsiębiorcy wciąż dość niepewnie podchodzą do możliwości, jakie oferują im obecnie technologie informacyjne. Jak pokazują badania GUS, właściciele biznesów swoje strony internetowe traktują głównie jako narzędzie do prezentacji swojej oferty (63,6%). Dużo mniejszy odsetek decyduje się na umieszczenie na firmowej stronie www informacji o prowadzonej rekrutacji (18,3%) czy narzędzi umożliwiających zamawianie produktów według własnej specyfikacji (12,6%). Tymczasem wszystkie prognozy pokazują, że rynek sprzedaży internetowej rokuje bardzo dobrze na przyszłość, więc bez wątpienia warto zadbać o funkcjonalność strony, nie tylko jako formy prezentacji firmy, ale także pod względem praktycznych opcji dla potencjalnego klienta.
Jednak promowanie swojej działalności w sieci jest o wiele bardziej wymagające niż tradycyjna reklama w prasie czy w telewizji. Internauci wyjątkowo szybko uczą się rozpoznawać i blokować nachalne reklamy, co wymusza na branży marketingowej poważne zmiany w podejściu do swoich odbiorców. Stąd rosnąca popularność reklamy natywnej, content marketingu i obecności firm w mediach społecznościowych.
Nie trzeba być ekspertem, żeby zauważyć jak ważną rolę odgrywa obecnie Internet w kształtowaniu codziennego życia i jak duży wpływ ma na sytuację ekonomiczną rynków europejskich. Ale narzędzia marketingu internetowego i e-commerce to także, a może przede wszystkim, ogromny potencjał dla przedsiębiorców działających na rynku lokalnym.
Firmowa strona internetowa wzbogacona o funkcje platform e-commerce i cierpliwa budowa wizerunku marki w sieci jest jedyną drogą do tego, aby stale powiększać swoje dochody i rozwijać działalność zarówno małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. W tym przypadku wyjątkowo trafne może okazać się popularne powiedzenie: jeśli nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz.
źródło: GUS, Ministerstwo Gospodarki, wprost.pl