Zakupy online w 2022 roku

21 czerwca 2022

Zakupy online w 2022 roku

Zakupy online w 2022 roku

Jak wiadomo, stale rośnie liczba sprzedawców w internecie. Zakaz handlu w niedzielę jeszcze bardziej napędza rozwój e-commerce. Szczególnie w branży modowej, spożywczej i meblarskiej. Bariera wejścia jest stosunkowo niska – szczególnie, gdy skorzystamy z gotowych platform do zakładania sklepów internetowych. Wymusza to na osobach, które prowadzą sklepy internetowe większą konkurencyjność. Zanika walka ceną w zamian za natychmiastową dostępność produktów, niższe koszty ich dostaw, a także wyższy poziom obsługi klienta.

Miliony transakcji, niezależnie od granic, zmieniają doświadczenia zakupowe konsumentów. Klienci są bardziej wymagający i przykładają coraz większą uwagę do szczegółów, które jeszcze 5 lat temu zdawały się nieistotne. Za kilka lat, właściciele sklepów internetowych staną przed wyzwaniem, nie tylko jak zdobyć nowych klientów, lecz również jak zbudować lojalność u obecnych. Kluczowa będzie nie tylko cena, ale wygoda, terminowość i jakość obsługi. 

Jako społeczeństwo wiemy już,, że w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi, sieć jest wygodniejsza i daje większą możliwość wyboru, jednak walka o klienta jest w niej równie zacięta. Wraz z rosnącą dojrzałością rynku dokonuje się jego weryfikacja. Odpadają najsłabsi, a firmy, które inwestowały w rozwój, zaczynają odcinać kupony.

Udoskonalenie serwisu internetowego, badanie potrzeb klienta, marketing, pozycjonowanie, wszystko to wymaga zasobów ludzkich, czasu i energii. Biorąc pod uwagę tempo, w jakim rośnie rynek, brak przemyślanej strategii rozwoju to igranie z ogniem. Firmy, które to rozumieją, myślą przyszłościowo i skupiają się na umacnianiu swojej pozycji. Stąd rosnąca popularność outsourcingu logistyki w e-commerce. Oddając ją w ręce profesjonalistów, można zbudować zespół tak, by skutecznie rozwijał pozostałe gałęzie działalności.

Już niemal co drugi polski internauta (45%) kupuje mobilnie przynajmniej raz w tygodniu. Tę formę zakupów doceniamy szczególnie w okresie przedświątecznym, najchętniej kupując prezenty w domowym zaciszu. Dla polskich e-konsumentów największymi zaletami zakupów z wykorzystaniem telefonu są szybkość (63%) oraz płatności one-click (33%). Mastercard opublikował wyniki europejskiego badania na temat popularności zakupów internetowych dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Wynika z niego, że zakupy na smartfonie stają się coraz powszechniejsze wśród polskich internautów, a ich szybkość i wygoda są szczególnie doceniane w okresie przedświątecznym. Jednym z czynników, który to determinuje, jest możliwość ich realizacji również na urządzeniach mobilnych. To forma, po którą coraz częściej sięgają polscy e-konsumenci.

W badaniu Mastercard już 68% z nich uznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie. Natomiast już ponad co dziesiąty (13%) badany deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie.

Kupowanie w ten sposób nie wymaga już nie tylko podróżowania i osobistego odwiedzania sklepu, ale nawet czekania na uruchomienie komputera. Ten ostatni ustępuje więc miejsca telefonowi – urządzeniu, które zawsze mamy pod ręką.